۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۵۹۸۷۳۲
آیت الله شب زنده دار:

تنها دغدغه آیت الله مؤمن اجرای احکام الهی بود | آن مرحوم هیچ منیتی نداشت

تنها دغدغه آیت الله مؤمن اجرای احکام الهی بود | آن مرحوم هیچ منیتی نداشت
عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که هیچ منیتی در آیت الله مؤمن وجود نداشت، تأکید کرد که دغدغه این عالم مجاهد اجرای احکام الهی و اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تسلیت رحلت آیت الله مؤمن گفت: رحلت عالم بزرگوار و مجاهد نستوه مرحوم آیت الله مؤمن حادثه مؤلمه و محزنه ای بود که بر حوزه های علمیه و نظام مبارک اسلامی به ویژه شورای نگهبان وارد شد که امیدواریم خداوند متعال این ضایعه را جبران فرماید.

وی با اشاره به خدمات علمی و انقلابی افزود: مرحوم آیت الله مومن فردی ملا و دقیق النظر اما در عین حال بی ادعا و متعهد به وظایف الهی و معرض از دنیا بودند و ضایعه رحلت آن بزرگوار واقعا غم بزرگی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امسال را عام الحزن خواند و اظهار داشت:  امسال هم برای حوزه های علمیه و نظام اسلامی به ویژه شورای نگهبان با رحلت مرحوم آیت الله شاهرودی، آیت الله مؤمن و مرحوم آقای علیزاده که یکی از حقوق دان های شورای نگهبان بود عام الحزن شد.

وی با اشاره به سابقه آشنایی خود با آیت الله مؤمن ادامه داد: ما به مدت چهل و پنچ یا پنجاه سال با این بزرگوار آشنا بودیم و قسمت زیادی از رسائل و بیش از آنچه که در حوزه های علمیه متعارف است را خدمت ایشان تلمذ کردیم یعنی بخش اعظم از انسداد را هم محضر ایشان خواندیم، بخشی از مکاسب و بخشی از مباحث علوم عقلی مانند شرح منظومه حاجی را خدمت ایشان خواندیم؛ در تمام این علوم ایشان برازندگی داشت و اهل دقت بود، علی رغم آن مقام علمی بالایی که داشت هیچ گونه اظهار منیت و أنا رجل در او دیده نمی شد.

آیت الله شب زنده دار تأکید کرد: آیت الله مؤمن جز اینکه نسبت به عمل به اسلام تعهد داشت و مرضات خدای متعال را رعایت کند هیچ مطلب دیگری در ایشان مشاهده نمی شد.

وی با تقدیر از حضور پرشور مردم در مراسم تشییع و بزرگداشت مرحوم آیت الله مؤمن خاطرنشان کرد: بحمدالله مردم به خوبی وفاداری نشان دادند و در تشییع و ختم ها شرکت های خوبی داشتند؛ خدای متعال هم به این مردم علی رغم گلایه هایی از مشکلات دارند بصیرت داده و امیدواریم که بصیرت، استقامت و وفاداریشان را روزافزون کند به مسؤولان توفیق دهد که بتوانند مشکلات را حل کنند.

محمد قمین
ارسال نظرات